فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش

در این مقاله به بررسی فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش میپردازیم با ما همراه باشید. آب در دستگاه پکیج خانگی در یک مسیر بسته بین رادیاتورها و پکیج مرتباً در حال حرکت است. ابتدا آب در پکیج گرم شده و به رادیاتورها منتقل می شود. آب در رادیاتورها گرمای خود را به محیط داده و دمای آن کاهش می یابد. مجدداً به پکیج منتقل شده و گرم می گردد در اثر تکرار این چرخه ی فرسایشی ، براده و ذرات بسیار ریزِ آهن از رادیاتور ها آزاد میشود که باعث رسوب و خوردگی قطعاتی مانند پمپ، مبدل اصلی، مبدل ثانویه و شیر سه راهه و همچنین کاهش راندمان کلی پکیچ و رادیاتورها میشوند و باتوجه به قیمت بالای قطعات پکیج هزینه سنگینی را به مصرف کننده تحمیل میکند.

دلیل اصلی خرابی قطعات

یکی از اصلی ترین دلایل خرابی قطعات داخلی پکیج ناخالصی های درون مسیر گرمایش میباشد. این ناخالصی ها رسوب فلزی، گل و لای، شن، ماسه، لجن و باقی مانده نوار تفلون میباشد که اصلی ترین آنها رسوبات و براده های فلزی ناشی ناشی از رادیاتور ها میباشد این رسوبات در اثر چرخش متمادی آب در مسیر بین پکیج و رادیاتور ها تولید میشوند که به مرور زمان با گردش در مسیر باعث فرسایش و خرابی قطعات پکیج میشوند.

بهترین راه برای جمع آوری و جلوگیری از گردش این ناخالصی ها فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش  میباشد که بوسیله ی آهنربای قدرتمند نئودیوم و توری ریز از جنس فولاد ضد زنگ این ناخالصی ها را جمع آوری و متوقف میسازد. تجمع رسوب در قطعات و لوله های پکیج و رادیاتور باعث خرابی و به بار آوردن هزینه های سنگین برای مصرف کننده میشود. آبی که درون سیستم گرمایشی به طور متناوب گردش میکند. در طول زمان باعث فرسایش قطعات شده و رسوبات و براده های فلزی حاصل از این فرسایش وارد چرخه ی مدار گرمایشی میشوند. که در طول زمان باعث خرابی قطعات مهم پکیج شده و باعث افت راندمان سیستم گرمایشی و خرابی آن میشود.

فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش تیتانو مدل +ECO 

پیشگیری از خرابی ها

برای پیشگیری از ایجاد این خرابی ها باید از فیلتر مدار گرمایش استفاده کرد. فیلتر مغناطیسی مدارگرمایش با جذب انواع ناخالصی های موجود در مدار گرمایش، مانع ورود آنها به پکیج شوفاژدیواری شده و افزایش طول عمر دستگاه را به همراه دارد. استفاده از فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش باعث افزایش دوام و طول عمر دستگاه می شود.بهترین راه حل برای حل مشکلات ناشی از انواع ناخالصی مانند رسوب فلزی، گل و لای، شن، ماسه، لجن و باقی مانده نوار تفلون در مدار گرمایش دستگاه پکیج خانگی استفاده از فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش میباشد که می تواند تضمینی برای عدم خرابی قطعات پکیج دیواری باشد. این فیلتر با نصب در مسیر برگشت آب از رادیاتور ها و جمع آوری رسوبات فلزی ناشی از خوردگی (که در همه سیستم های گرمایشی اتفاق می افتد) مانع از چرخش آزادانه آن ها در سیکل گشته و عدم خرابی پکیج شوفاژ دیواری را ضمانت نموده و باعث افزایش طول عمر پکیج دیواری میشود.

امروزه بیشتر شرکت های تولید کننده ی پکیج فیلتر های مدار گرمایش را توصیه میکنند و حتی برخی از شرکت ها استفاده از این فیلتر را اجبار کرده و عدم استفاده از آن باعث ابطال گارانتی دستگاه میشود. به همین جهت استفاده از این فیلتر حتما توصیه میشود.

 

مزایای فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش

  • جلوگیری از ایجاد رسوب و خوردگی در پکیج و رادیاتورها
  • جلوگیری از نوسان دمای آب گرم مصرفی
  • کاهش صدای کارکرد پمپ
  • افزایش بازده و عمر دستگاه پکیج
  • نصب سریع و آسان
  • پایداری در راندمان و توان گرمایی سیستم
  • امکان شستشوی بسیار راحت
  • نصب سریع و آسان در جهت های مختلف
  • قابل نصب بر انواع پکیج های شوفاژ دیواری
  • قابل نصب با انواع پکیج شوفاژ دیواری تک و دو مبدل
  • جلوگیری از خوردگی و رسوب گیری مدار گرمایش
  • افزایش طول عمر مبدل پکیج شوفاژدیواری
  • افزایش طول عمر پمپ دستگاه
  • ابعاد بسیار کوچک

فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش تیتانو مدل +ZG2

ساختار فیلتر های مغناطیسی مدار گرمایش

آب مدار گرمایش از پکیج خارج شده و و از رادیاتور ها عبور میکند و دوباره به پکیج باز میگردد. فیلتر مدارگرمایش در مسیر برگشت آب از رادیاتور به پکیج و درست قبل از ورود به پکیج نصب میشود که و این فیلتر رسوبات حاصل از فرسایش رادیاتور ها ، لوله ها و دیگر اجزای مدار گرمایش را جذب و در خود نگه میدارد و بعدا به راحتی میتوان فیلتر را باز کرد و بعد از شستشو دوباره سر جای خود بَست. عمر این فیلتر ها زیاد بوده و نیازی به تعویض آن ندارند.

برای درک بهتر جذب رسوبات موجود در مدار گرمایش نمونه هایی از آن در تصاویر زیر ثبت شده است. که میتوان جذب شدن رسوبات به آهبربای فیلر مدار گرمایش را مشاده کرد که با جذب شدن به آهنربای قوی موجود در فیلتر راهی به پکیج نمیابند و همان جا متوقف میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه