محل مناسب نصب پکیج

محل مناسب نصب پکیج

قبل از هر چیزی باید بدانید که پکیج چیست؟ پکیج نوعی سیستم گرمایشی هست که امروزه جایگزین مناسبی برای موتورخانه و آبگرم کن ها شده است که طرفدار بسیاری دارد. پکیج ها به خاطر این مزیت که دو کار مهم را با هم انجام می‌دهند طرفداران زیادی را به خود جذب کرده  است چرا که محیط کمتری را اشغال می نمایند البته معایبی هم دارد ولی مزایای آن بیشتر می باشد. پس از این پکیج را مناسب با محیط خود انتخاب کردید حال باید نصب پکیج را انجام دهید. اولین مرحله از نصب پکیج پیدا کردن محل مناسب نصب پکیج هست که باید محیط مناسبی باشد چرا که در غیر اینصورت پس از مدتی با مشکل رو به رو می شوید. در این بخش می‌خواهیم شما را با محل‌های مناسب جهت نصب پکیج آشنا کنیم با تبریز پکیج همراه باشید.

مشخصات محل مناسب نصب پکیج

  • محل نصب پکیج دیواری باید از زمین حدودا یک الی دو متر فاصله داشته باشد.
  • بهتر است محل نصب پکیج در فضای بسته باشد یعنی در محیط باز مانند حیاط، بالکن و … نصب نگردد.
  • برای نصب پکیج بهتر است که یک محیطی را در نظر گرفت که برای تعمیر و یا سرویس پکیج بتوانید براحتی به آن دسترسی پیدا کنید.
  • در صورتی که محل نصب پکیج خود را درون کابینت در نظر گرفتید پکیج باید از دیواره‌های اطرف (چپ، راست، جلو) کابینت 10 سانت فاصله داشته باشد.
  • بهتر است محل نصب پکیج را در نزدیکی یکی از انشعابات لوله گاز و برق قرار داده تا راحت تر سوخت به آن برسد و نیاز به لوله کشی و یا برق کشی رو کار نداشته باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که برای محل نصب پکیج باید به یاد داشته باشیم این است که باید دود کش مجزا داشته باشد و در صورتی که موجود نیست باید در مکان مناسب یک دود کش برای آن در نظر گرفته شود.
  • برای محل نصب پکیج بهتر است قبل از نصب محیطی را در نظر بگیرید که لوله کشی آب مناسب با پکیج داشته باشد.
  • نصب پکیج باید در محیطی انجام گردد که برای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با پکیج مشکلی به وجود نیاید و به راحتی انجام شود.
  • از جمله بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی در ساختمان مکان‌هایی از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی، راه پله، گاراژ و انبار است.
محل مناسب نصب پکیج
محل مناسب نصب پکیج

نصب پکیج در تراس

در برخی موارد که محیط منزل شما کمتر از 60 متر است باید بدانید که نصب پکیج در آن ممنوع است ولی با رعایت چند مورد می‌توانید از پکیج استفاده نمایید که یکی از آنها تغییر محل نصب پکیج است.
بهترین محل نصب پکیج دیواری و زمینی در محیط‌های کمتر از 60 متر، نصب پکیج در تراس است چرا که پکیج در یک محیط باز نصب می گردد و امکان گاز گرفتگی به صفر درصد می رسد ولی با این وجود نصب پکیج در تراس هم معایبی دارد.

نصب پکیج در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از محل مناسب نصب پکیج دیواری و زمینی است چرا که علت‌های زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • امکان دسترسی سریع به پکیج برای سرویس و تعمیر پکیج وجود دارد و در کمترین زمان ممکن می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • یخ زدگی در پکیج اتفاق نخواهد افتاد چرا که یکی از معایب نصب پکیج در تراس است.
  • امکان دسترسی به لوله کشی و انشعابات گاز، برق و آب راحت تر و سریع تر است.
  • دستگاه در معرض دید است و در صورت بروز خطا و فشار روی آن قابل مشاهده است و همین امر باعث می‌شود که بهتر به آن رسیدگی شود که باعث طولانی تر شدن عمر پکیج خواهد شد.
  • ·قرار گرفتن پکیج درون یکی از کابینت‌های موجود درون آشپزخانه که باعث کاهش سر و صدای پکیج خواهد شد.
  • و …
محل مناسب نصب پکیج
محل مناسب نصب پکیج

محل‌هایی که نصب پکیج ممنوع است

در این بخش می‌خواهیم شما را با محل‌هایی که نصب پکیج در آن‌ها ممنوع است آشنا کنیم با ما همراه باشید.
در ابتدا باید بدانید که نصب پکیج به صورت کلی در ساختمان هایی با متراژ کم تر از 60 متر ممنوع می باشد. چرا که در صورت درست نسوختن گاز، گاز مونواکسید کربن تولید شده. و به درستی از محیط خارج نشود و باعث گاز گرفتگی افراد می گردد.
یکی دیگر از مشکلات ناشی از نصب پکیج در محیط کمتر از 60 متر این است. که پکیج برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط گرفته و باعث کم بود اکسیژن در محیط شده و باز هم به افراد آن محیط صدمه وارد میکند.

اول بگویم که بهتر است از پکیج در این محیط‌ها مورد استفاده قرار نگیرد ولی در صورت استفاده بهترین کار این است که این چند نکته رعایت شوند در ادامه با ما همراه باشید تا با آن‌ها آشنا شوید.

  1. قرار دادن یک مجرای اضافه از جمله فن یا دریچه هوا در کنار پکیج.
  2. محل مناسب نصب پکیج را در تراس یا بالکن با رعایت نکات ایمنی در نظر بگیرید.
  3. جهت خارج کردن دود پکیج از دود کش دوجداره (نوعی دود کش دو لایه است که دود تولید شده. ناشی از سوختن پکیج را خارج کرده و هوای تازه را با لایه دیگر وارد محیط می‌کند) استفاده نمایید.
  4. در صورتی که قصد دارید محل مناسب نصب پکیج خود را حمام یا زیرزمین قرار دهید. باید بدانید که کار بسیار خطرناکی است چرا که این دو محیط‌های مرطوبی اند و باعث گاز گرفتگی افراد می گردد.
  5. محل نصب پکیج نباید در نزدیکی سیستم‌های سرمایشی گرمایشی از جمله اجاق گاز، یخچال، کولر آبی، کولر گازی، داکت اسپلیت و … باشد چرا که باعث اختلال در کارکرد پکیج خواهد شد.
  6. و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه