راهنمای خرید پکیج

پکیج چیست؟

پیش از راهنمای خرید پکیج، بهتر است کمی در رابطه با این محصول بدانیم. پکیج های دیواری و انواع آن، امروزه جایگزینی مناسب برای موتورخانه های قدیمی هستند. این وسیله وظیفه ی گرمایش رادیاتور و تامین آب گرم مصرفی آپارتمان ها و خانه ها را بر عهده دارد. طبیعتا قیمت انواع پکیج دیواری با توجه به سیستم گرمایشی که دارد، برند و تعداد مبدل های حرارتی متفاوت می باشد.

در کنار ویژگی های ساختاری، پکیج از تجهیزات سازنده مثل برد پکیج گرفته تا پرشر سوئیچ هوا و مواردی دیگر تشکیل شده است که آشنایی با این اجزا و نحوه عملکرد این دستگاه هم، در نحوه خرید آن تاثیر زیادی دارد.

مهمترین پارامترهای راهنمای خرید پکیج

در هنگام خرید پکیج، اصلا جای نگرانی نیست؛ پس از بررسی های کلی، می توان به اصلی ترین فاکتورهای تنظیم شده در راهنمای خرید بهترین پکیج برای مشتریان به موارد زیر اشاره کرد، که با بررسی و توجه به انها قبل از خرید پکیج، می توانید پکیج مناسب برای آپارتمان های با  متراژ های متفاوت را انتخاب نمایید.

پکیج دیواری یا زمینی

اولین نکته ای که در راهنمای خرید پکیج باید به آن توجه نمود، زمینی یا دیواری بودن پکیج بوده که در نحوه تعمیر و سرویس پکیج تاثیر زیادی دارد. باتوجه به این که پکیج های دیواری در کارایی، مصرف کم، و عمر طولانی حرف اول را می زنند، در صورتی که متراژ خانه یا آپارتمان تان بالاست، بهتر است به سراغ پکیج های زمینی بروید.

علاوه بر به دلیل دسترسی راحت تر به پکیج های زمینی، مراحل تعمیر و سرویس پکیج راحت تر پیش میرود.

راهنمای خرید پکیج
راهنمای خرید پکیج

محاسبه ظرفیت پکیج مناسب

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که بایستی در راهنمای خرید پکیج و هنگام خرید انواع پکیج دیواری به آن توجه کرد، متراژ و مساحت محیط و خانه شماست. با وجود اینکه به صورت تقریبی می توانیم ظرفیت مناسب را محاسبه نماییم، اما برای راحتی شما جدول زیر را (با توجه به سایزهای رایج پکیج‌ها) در این راهنمای خرید پکیج آورده‌ایم:

 
ظرفیت پکیجمساحت مناسب (متر مربع)
24 KWتا 150
28 KW150 – 220
30 KW220 – 300
35 KW300 – 350

با توجه به جدول بالا یک قدم مهم را در انتخاب پکیج برای خانه دوبلکس، یک پکیج برای دو طبقه، و یا پکیج مناسب برای آپارتمان 90 متری برداشتید. توجه نمایید که برای مثال یک پکیج دیواری محبوب مانند پکیج ۲۲ هزار بوتان می تواند برای متراژهای کمتر مناسب باشد. پس حتما در هنگام انتخاب پکیج دیواری، به ظرفیت پکیج دیواری انتخابی توجه کنید.

تک مبدل یا دو مبدل بودن پکیج

تک مبدل بودن یا دو مبدل بودن پکیج نیز در راهنمای خرید پکیج مهم می باشد. پکیج های تک مبدل تنها یک مبدل دارند که هر دو وظیفه ی گرم کردن آب مصرفی و گرم کردن مدار گرمایش را بر عهده دارد. اما در پکیج های دو مبدله، یک مبدل هر کدام از این وظایف را انجام می‌دهد.

یک پکیج دیواری با دو مبدل هم دیرتر جرم میگیرد، و هم گرمای یکنواختی را برای شما فراهم می کند. همچنین، اگر املاح آب در محل زندگی شما بالاست، در انتخاب پکیج دیواری دو مبدله تردید نکنید.

در صورت بروز مشکلاتی مثل جرم گیری آبگرمکن، استفاده از بای پس پکیج، به شما در کنترل و پیشگیری آن کمک می کند.

راهنمای خرید پکیج
راهنمای خرید پکیج

پکیج فن ‌دار یا بدون فن

در ادامه این راهنمای خرید پکیج به محل نصب پکیج شما می‌رسیم. قرار است پکیج شما در بالکن نصب شود یا درون خانه؟ اگر قصد دارید پکیج را در تراس نصب کنید، بایستی از مدل فن دار استفاده کنید. محفظه ی احتراق پکیج های فن دار بسته هستند و همین مورد مقاومت آن ها را در برابر بادهای قوی بالا می برد.

همچنین اگر بیشتر از 1 متر از مسیر، دودکش پکیج افقی است، باید از مدل فن دار استفاده نمایید. در غیر اینصورت می توانید از مدل بدون فن استفاه نمایید.بخشی از علت روشن نشدن پکیج بوتان و دیگر برند‌های پکیج به دلیل عدم رعایت اصول نصب پکیج در این شرایط است.

میزان آب گرم مصرفی

میزان مصرف آب گرم خانگی شما نیز یکی دیگر از مواردی است که در یک راهنمای خرید پکیج کامل باید به آن توجه کرد. اگر میزان آب گرم مصرفی شما بالاست، ما استفاده از پکیج مخزن دار با ظرفیت‌های حرارتی بالا را پیشنهاد می کنیم. اما اگر میزان آب گرم مصرفی شما در خانه زیاد نیست، استفاده از پکیج های بدون مخزن هم گزینه مناسبی هست.

مصرف گاز پکیج به نسبت دیگر مبدل‌های حرارتی مثل آبگرمکن‌های دیواری و مخزن دار کمتر است. در واقع برای مصرفه بهینه آب، گاز و دیگر انرژی‌های مصرفی، این وسیله گزینه مناسب تری می باشد.

نکات پایانی درباره راهنمای خرید پکیج

در این محتوا به بررسی موارد مهم در خرید پکیج و انتخاب پکیج مناسب پرداختیم. امروزه پکیج ها با برندهای مختلف و با مشخصات متفاوتی عرضه می گردند. پکیج ایران رادیاتور، پکیج بوتان، پکیج آریستون، پکیج ایساتیس و پکیج بارلی از محبوب ترین و بهترین پکیج ها در بازار هستند که با ظرفیت ها و مشخصات متفاوتی عرضه می گردند.

امیدواریم راهنمای خرید پکیج تبریز پکیج به شما در انتخاب پکیج مناسب برای خانه‌ی شما مفید باشد. باید به این نکته توجه داشت که استفاده از مشاوره پکیج دیواری از طرف متخصصان این حوزه هم بهینه‌ترین گزینه را باتوجه به مصرف شما مشخص می‌کند، و هم از مشکلات آینده جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه