در این مقاله به بررسی دقیق کولر گازی اینورتر و کاربرد آنها خواهیم پرداخت. جهت خرید کولر گازی ایران رادیاتور از وب سایت تبریز رادیاتور شاپ کلیک کنید.

اینورتر چیست؟

اینورتر یک تکنولوژی جدید در کولرگازی است که موتور آن با دور ثابت کار نمی کند و با تغییر فرکانس برق که در یونیت خارجی صورت می گیرد تغییر دور موتور انجا م می شود.

در موتورهای معمولی اصطلاحا صفر ویک است یعنی دستگاه کاملا خاموش است یا با تمام توان کار می کند. اما در دستگاه اینورتر موقع شروع شدن با دور شروع به کار می کند و سپس به اوج می رسد. زمانی که دمای محیط را به دمای مورد نظر رساند دور موتور کم شده و در حالت استندبای قرار می گیرد (به صورت کامل خاموش نمی شود).

از برتری های کولرگازی های اینورتر نسبت به نوع معمولی آن این است که حدود 30 تا 60 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی میکند و صدای آن بسیار کمتر می باشد. البته مانند هر دستگاه دیگری معایبی هم در این دستگاه وجود دارد اگرچه نسبت به مزایایی که دارد سبب چشم پوشی از آن شده است. معیاب آن شامل هزینه اولیه بیشتر آن و حساسیت به نوسان برق می باشد. کولرگازی اینورتر در مناطقی با آب و هوای معتدل مانند شهر تهران، مشهد و.. مناسب می باشد. همچنین این دستگاه در مکان هایی که نوسان برق در آن جا زیاد است مناسب نمی باشد.

کولر گازی

 

کمپرسور های دور ثابت

کمپرسور دور ثابت معمولاً دمایی که توسط کاربر ثبت می شود را با استفاده از موتور کولر گازی روشن کرده و شروع به پمپاژ هوای سرد به داخل محیط می کند و زمانی که محیط به دمای مورد نظر شما رسید موتور به طور کامل خاموش می شود مجددا به پیمایش دمای محیط مشغول می‌شود که این باعث می‌شود تا مصرف کولر گازی هایی که از کمپرسورهای در سواد استفاده می کنند بالا برود.

کمپرسور دور متغیر

کولر گازی هایی که از کمپرسور های دور متغیر استفاده می‌کند زمانی که دمای محیط به دمای میزان مورد نظر شما برسد ور کولر به هیچ عنوان خاموش نمی‌شود و تنها دور ان کاهش پیدا می‌کند و برای فعالیت مجدد دیگر نیازی نیست تا موتور کولر گازی دوباره روشن شود و تنها این دور موتور است که بالا می رود که در نظر داشته باشید که استفاده از کمپرسورهای دور متغیر در کولرهای گازی اینورتر باعث کاهش مصرف برق می شود.

کولر گازی اینورتر چگونه کار میکند؟

عملکرد کولر گازی کم مصرف با دستگاه اینورتر که در داخل آن قرار دارد که ارتباط مستقیمی دارد و این دستگاه جریان DC را به جریان AC تبدیل میکند همچنین می تواند دور موتور کولر را نیز تنظیم کند که دیگر نیازی به خاموش و روشن کردن موتور کولر نداشته باشید.
شما می توانید در مای محیط را تنظیم کنیم مثلاً اگر به ۲۲ درجه سانتیگراد تنظیم کنید کولر گازی فعالیت زمانی که به این درجه رسید آن را در دور موتور کاهش قرار می دهد و دمای محیط در اختیار کمپرسورهای متغیر قرار می‌گیرد که پس از فاصله با ۲۲ درجه دوباره موتور کولر در حالت دورتون قرار گرفته تا در ماه به دمای مورد نظر شما برسد و این روند ادامه دارد.

راه های تشخیص اینورتر داشتن دستگاه:

1. شرکت سازنده برچسب اینورتر را بر روی محصول خود می چسباند.
2. استفاده از دستگاه مولتی متر که زمانی که دستگاه کار می کند باید آمپرهای متغییر داشته باشد و جریان آن ثابت نیست که به معنای اینورتر بودن دستگاه می باشد.
3. دستگاه های اینورتر دارای خازن راه اندازی نمی باشند و به جای آن مجهز به یک برد در یونیت داخلی می باشند.

مزایا و معایب کولر گازی اینورتر

از مزایا و معایب کولر گازی اینورتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از مزایای آن سرعت سرمایش و گرمایش بیشتر، یکنواخت بودن دما، میزان صدای مزاحم در دستگاه های اینورتر کمتر است، کاهش انرژی مصرفی ، کاهش هزینه برق، افزایش عمر موتور، تغییر سرعت موتور، تغییر جهت چرخش موتور ، حفاظت در برابر بار اضافی ، استارت اولیه موتور در سرعت بیشتر و همچنین در صورت نبود اینورتر استارت الکترو موتور ها جریان چند برابر جریان نامی از شبکه برق میکشند این میتواند آسیب جدی به شبکه برق برساند ( اگر هنگام روشن کردن کولر برق خانه در ثانیه رفت و برگشت کرد این به دلیل عدم وجود اینورتر می‌باشد).

همچنین اسپیلت های بدون اینورتر چون آمپر بالایی دارند به همین خاطر گرمای مزاحم در خوده کولر گازی ایجاد می‌شود که تاثیر در دمای محیط دارد و انرژی زیادی بابت این موضوع تلف می‌شود و چون این دستگاه دور زیادی دارد لرزش و صدای تقریبا زیادی تولید میکند ولی این مسئله کاملا در اسپلیت های اینورتر برعکس بوده است.

معایب:

1. نوسانات برق و افت ولتاژ

همانطور که گفتیم اینورتر یک برد الکتریکی است و با نوسانات برق امکان سوختن این برد وجود دارد که بخش قابل توجهی از قیمت کولر گازی را برد اینورتر تشکیل میدهد ولی دستگاه های غیر اینورتر تنها یک خازن دارند که حتی در صورت سوختن میتوان آن را با هزینه ی کمی تهیه کرد.

2. تعمیرات کولر گازی اینورتر

کولرگازی های اینورتر از نوع معمولی آن دارای عمر بیشتر هستند اما در صورت خرابی تعمیرات آن ها پیچیده تر است و نیازمند یک سرویس کار حرفا ای می باشد.

3. قیمت بالای کولر گازی اینورتر

به دلیل فناوری مدرن تری که در کولرگازی اینورتر به کار رفته است بنابراین قیمت بالاتری نیز دارد. البته اگر نوع عملکرد و کاهش مصرف برقی که دارد را در نظر بگیرید این امر می تواند توجیه شود.

خرید کولر گازی

کولر گازی های نسل جدید از طول عمر بالاتری برخوردار می باشد اما در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به تعمیر باید از تعمیرکاران ماهر و متخصص استفاده کنید چرا که این کولر گازی های اینورتر دارای پیچیدگی هایی می باشند که نیاز به تخصص می باشد در نظر داشته باشید که با توجه به طراحی و تکنولوژی های جدیدی که در داخل کولر گازی های جدید شده است معمولا این کولر گازی ها از قیمت بالایی برخوردارند.

در هنگام خرید کولر گازی حتما به برچسب مصرف انرژی توجه کنید و همچنین برند کولرگازی ها را نیز مد نظر داشته باشید.

توجه داشته باشید که در زمان خرید کولرهای گازی اگر نیاز به مشاوره و اطلاعات داشتید میتوانید با همکاران ما تماس گرفته تا بتوانند به خوبی شما را راهنمایی کنند

همچنین برای اطلاعات بیشتر از محصولات میتوانید به ادرس های زیر مراجعه فرمایید:

کولر گازی ایران رادیاتور مدل 18000

کولر گازی ایران رادیاتور مدل 12000

کولر گازی 30000 جنرال شکار طرح لبخندی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه