شیر رادیاتور چیست؟

شیر رادیاتور به عنوان اصلی‌ترین بخش یک رادیاتور، نقش حیاتی در سیستم گرمایش خانه ایفا می‌کند. این قطعه مسئول کنترل گرما و جریان آب در رادیاتور است و به وسیله آن میزان گردش آب و دمای اتاق‌ها تنظیم می‌شود. بنابراین، در زمان خرید، اهمیت انتخاب بهترین و مناسب‌ترین شیر رادیاتور برای خود را داریم تا از مشکلات آینده در امان باشیم و جلوی هزینه‌های دوره‌ای بیشتر و تعمیرات زودهنگام را بگیریم.در این مقاله به برسی شیر رادیاتور کاس میپردازیم با ما همراه باشید.

کاربرد شیر رادیاتور

هنگام نصب رادیاتور شوفاژ، نیازمند شیرهایی هستیم که برای ورود و خروج آب استفاده می‌ شوند. شیر بالایی برای ورود آب به رادیاتور استفاده می‌شود و شیر پایینی به عنوان خروجی عمل می‌کند. آب گرم از طریق شیر بالا وارد رادیاتور می‌شود و آن را گرم می‌کند، سپس از طریق شیر پایینی از رادیاتور خارج می‌ شود. شیر پایینی که به آن شیر زانویی هم گفته می‌شود. میزان آب بازگشتی به سوی پکیج و یا موتور خانه را تنظیم می‌کند. به طور خلاصه، از شیر رادیاتور برای تنظیم جریان آب ورودی به رادیاتور استفاده می‌شود. با تنظیم کم و زیاد این گروه از شیرها، میزان آب ورودی به رادیاتور شوفاژ کاهش یا افزایش می‌یابد و در واقع این شیرها برای تنظیم دمای بالاتر یا پایین تر شوفاژ نیز استفاده می‌شوند.

خرابی شیر رادیاور

وقتی شیر و زانوی رادیاتور به درستی عمل کنند، رادیاتورها به خوبی گرم می‌شوند. اما گاهی اوقات ممکن است مغزی شیرهای رادیاتور هرز شده یا در اثر رسوبات گرفتگی کنند. در نتیجه، رادیاتورها به خوبی گرم نمی‌شوند. از بین خرابی‌های رایج شیرهای رادیاتور، شکستن قسمتهای آنها نیز قابل ذکر است.

خرابی مغزی

وقتی مغزی شیر رادیاتور خراب شود، عملاً از شیر برای تنظیم جریان استفاده نمی‌توان کرد و امکان تنظیم گرمای رادیاتور را نخواهیم داشت. همچنین، ممکن است شیر چکه کند و باعث کاهش آب در حال گردش در سیستم گرمایش شود.

خرابی اورینگ

اگر لاستیک‌های اورینگ شیر رادیاتور کیفیت مطلوبی نداشته باشند. ممکن است پس از گذشت زمان، خاصیت خود را از دست داده و باعث چکه شدن شیر شوند. در این صورت، لازم است شیر را دوباره باز کرده و آب‌بندی مجدداً انجام داد که باعث ایجاد هزینه اضافی می‌شود.

رسوب گرفتن

اگر رسوبات در شیر رادیاتور ایجاد شود، ممکن است به گرفتگی شیر منجر شود که باعث اختلال در جریان آب می‌شود و در این صورت لازم است شیر را تعویض کرد. به منظور کاهش ایجاد رسوب در سیستم گرمایش و افزایش عمر قطعات، استفاده از رسوب‌گیر مغناطیسی در مدار گرمایش توصیه می‌شود.

شکستن ولوم تنظیم شیر

ولوم تنظیم شیر رادیاتور از مواد پلاستیکی ساخته شده است و همواره در معرض گرما قرار دارد. اگر جنس آن کیفیت مناسبی نداشته باشد، ممکن است شیر شکسته شود و در این صورت نیاز به تعویض آن وجود دارد.

معرفی برند کاس

کارخانه کاس (KAS) در سال ۱۹۷۰ در استانبول، ترکیه، با تولید اتصالات برنجی فعالیت خود را آغاز کرد و سپس با تولید انواع لوله و شیلنگ، فعالیت خود را گسترش داد. این شرکت با بیش از پنجاه سال تجربه، یکی از پیشتازان در این حوزه در ترکیه است. کیفیت بالا و رعایت استانداردهای ترکیه و اروپا باعث شده است که محصولات این شرکت به بیش از ۷۰ کشور مختلف، از جمله ایران صادر شود.

شیر رادیاتور کاس
شیر رادیاتور کاس

برای خرید محصولات کاس میتوانید به صفحه ی برند کاس مراجه نمایید.

شیر رادیاتور کاس

شیر کاس یکی از برندهای معتبر و قابل اعتماد در صنعت سیستم‌های گرمایش است. با بیش از پنجاه سال تجربه در طراحی و تولید شیرهای رادیاتور، این برند عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های برجسته شیر کاس، کیفیت ساخت بسیار بالا است. شیرهای این برند با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری مدرن ساخته می‌شوند، که انتقال حرارت بهینه را در زمان تنظیم دمای رادیاتورها تضمین می‌کند.

شیر رادیاتور کاس از جنس بدنه آلیاژ برنج یکپارچه فورچ با کیفیت ساخته شده است. و در سیستم آب بندی، فلز بر روی فلز به همراه استفاده از اورینگ استفاده می‌شود. دسته‌ی شیر از پلاستیک با کیفیت و مقاومت بالا در برابر حرارت و شکنندگی ساخته شده است. این شیر تا فشار ۱۰ بار و دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد کارایی دارد و به راحتی قابل باز و بست است. شیر رادیاتور کاس دارای اورینگ آب بندی است که باعث بهبود آب بندی شیر رادیاتور می‌شود و احتمال نشت آب در نتیجه استفاده‌ی طولانی مدت را به حداقل می‌رساند.

این محصول ساخت کشور ترکیه است و دارای استانداردهای اروپا می‌باشد. همچنین، به کشورهای مختلف در سراسر جهان صادر می‌شود.

شیر رادیاتور کاس از جنس بدنه آلیاژ برنج یکپارچه فورچ با کیفیت ساخته شده است و در سیستم آب بندی، فلز بر روی فلز به همراه استفاده از اورینگ استفاده می‌شود. دسته‌ی شیر از پلاستیک با کیفیت و مقاومت بالا در برابر حرارت و شکنندگی ساخته شده است. این شیر تا فشار ۱۰ بار و دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد کارایی دارد و به راحتی قابل باز و بست است. شیر رادیاتور کاس دارای اورینگ آب بندی است که باعث بهبود آب بندی شیر رادیاتور می‌شود و احتمال نشت آب در نتیجه استفاده‌ی طولانی مدت را به حداقل می‌رساند.

این محصول ساخت کشور ترکیه است و دارای استانداردهای اروپا می‌باشد. همچنین، به کشورهای مختلف در سراسر جهان صادر می‌شود.

ویژگی های کلیدی محصول :

  • ظاهری زیبا و متفاوت و ظریف
  • بازده حرارتی سریع و بالا بر پایه دهانه آب دهی استاندارد
  • ساخته شده بر اساس استانداردهای اروپا
  • تولید شده با ۱۰۰٪ کنترل کیفیت، دارای 5 سال ضمانت
  • دسته های ساخته شده از مواد ABS، مقاوم در برابر حرارت و شکنندگی
  • قابل استفاده با لوله های فلزی، پلی اتیلن PRC لوله های سبز و چند لایه
  • برخوردار از سیستم آب بندی فلز بر روی فلز به همراه اورینگ لاستیکی با کیفیت
  • بهره گیری از مهره های ۸ گوش در طرح بدنه برای نصب راحت تر
  • تحمل حرارت سیال تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد و ۱۰ بار فشار

برتری های شیر رادیاتور کاس

استاندارد جهانی

شیر رادیاتور کاس، دارای تأییدیه‌های استانداردی از جمله استاندارد ترکیه (TSE)، استاندارد اروپا (EN)، استاندارد بین‌المللی (ISO 27001) و استاندارد اتصالات (TS579) است. این استانداردها روی محصول حک شده‌اند و محصولات به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شوند. این نشان از کیفیت بالا و استانداردهای جهانی محصول دارد.

مواد اولیه ی با کیفیت

آلیاژ برنج استفاده شده در شیر رادیاتور کاس از کیفیت بسیار بالا برخوردار است و دارای یک سطح یکنواخت و یکپارچه است. این آلیاژ به شیر روکش مات زیبایی دو چندانی می‌بخشد. همچنین، پلاستیک مورد استفاده در دسته محصول نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این پلاستیک انعطاف‌ پذیری آیده‌آلی داشته باشد. و احتمال شکستن و تغییر شکل آن به دلیل گرما بسیار کم است.

مغزی با کیفیت

مغزی رادیاتور به عنوان یکی از اجزای حیاتی شیر رادیاتور محسوب می‌شود. بدون وجود مغزی امکان بستن شیر وجود ندارد همچنین، در صورت وجود مشکلات در مغزی، ممکن است آب از مغزی رادیاتور نشت کند. در واقع، تقریباً 90 درصد نشتی‌هایی که در رادیاتورها رخ می‌دهد، به دلیل مشکلات در مغزی آنها است. یکی از مشکلات رایج در مغزی، هرز شدن یا گیر کردن آن است که باعث از بین رفتن عملکرد آب بند شیر می‌شود. مغزی شیر رادیاتور کاس با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات بروز و دقیق ترین در ترکیه تولید می‌شود. این شیرها نسبت به سایر نمونه‌ها دارای بیشترین تنظیمات مختلف هستند و علاوه بر آن، خرابی در آنها بسیار کمتر است.

زیبایی ظاهری

شیر رادیاتور کاس نسبت به سایر شیرها دارای ظاهری ظریف‌تر است. طراحی دسته ولوم آن بدون استفاده از هیچ گونه پیچ روکار، قسمت پلاستیکی را نگهداری می‌کند و به محصول ظاهری زیبا می‌بخشد.

اورینگ آب‌بندی با کیفیت

شیر رادیاتور کاس دارای اورینگ لاستیکی با کیفیت و قابل تعویض برای آب‌بندی است. این ویژگی باعث می‌شود که رادیاتور به طور کامل آب‌ بندی شده است و در طول سال‌ها از نشت آب جلوگیری کند. همچنین، این ویژگی به شیر اطمینان آب‌بندی بسیار مطمئنی می‌بخشد.

ضمانت

شیرهای رادیاتور کاس دارای ضمانت ۵ ساله بی قید و شرط برای تعویض هستند. این ضمانت شامل تمامی قطعات شیر می‌شود و اطمینان مصرف‌کننده را به‌خوبی تامین می‌کند و کیفیت محصول را تضمین می‌کند.

ارزش خرید بالا

با توجه به کیفیت ارائه شده و وارداتی بودن شیر رادیاتور کاس قیمت این محصول بسیار مناسب و رقابتی است این امر باعث می‌شود ارزش خرید آن به شدت بالا باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه