خرید-آبگرمکن-بوتان

خرید آبگرمکن بوتان

آبگرمکن ها با تبدیل آب سرد به آب گرم، بسیاری از نیاز‌های روزمره و مصارف بهداشتی ما را رفع می کنند و به یکی از عوامل راحتی ما در خانه تبدیل شده‌ است. ما در ادامه این مقاله قصد داریم راهنمای خرید آبگرمکن بوتان را برای شما توضیح دهیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

بطور کلی آبگرمکن دستگاهی است که آب گرم مورد نیاز خانه و ساختمان و حتی مکان های صنعتی را فراهم می نماید. اینکه یک آبگرمکن چطور این کار را انجام می دهد به نوع آن و نحوه کارکرد آن بستگی دارد. مثلا اگر بخواهند آب گرم مورد نیاز شرکت های صنعتی را فراهم کنند، باید نوع خاص این دستگاه که بخار فوق داغ تولید می کند، استفاده گردد. نکته مهمی که در انتخاب این وسیله باید مد نظر قرار بگیرد. کاربرد آن در محل مربوطه و حجم آب گرمی است که باید تولید کند. جهت خرید آبگرمکن بوتان و ثبت سفارش به سایت تبریز پکیج مراجعه کنید.

خرید-آبگرمکن-بوتان
خرید آبگرمکن بوتان

انواع آبگرمکن براساس منبع انرژی

به صورت کلی این دستگاه به دو دسته تقسیم بندی می شود که هر دسته هم انواع خاص خود را دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • آبگرمکن های نوع مستقیم: این دسته خود به چند نوع دیگر طبقه بندی می شود که شامل: نفتی، گازی و الکتریکی می باشد. در نوع مستقیم از هر مدلی که باشد منبع انرژی دستگاه داخل آن درج شده اند.
  • آبگرمکن های نوع غیر مستقیم: این دسته ها به مدل های مختلف دو جداره، خورشیدی، کویلی طبقه بندی می گردند. در این نوع آبگرمکن ها منبعی که انرژی تولید می کند در داخل دستگاه نبوده و مثلا مانند موتور خانه در فضای موتور خانه قرار می گیرد.

تفاوت پکیج با آبگرمکن

  1. به کارگیری تجهیزاتی مثل پرشر سوئیچ هوا در انواع پکیج شرایط را برای دسترسی کامل به آب گرم فراهم می کند. و توجه به وضعیت این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است.
  2. اشغال فضای کم از دیگر مزیت های پکیج های دیواری و آبگرمکن های دیواری می باشد، اما باید به این نکته مهم توجه کرد. که پکیج را در محیط های کوچکتر از 60 متر نمی توانید استفاده کنید.
  3. آبگرمکن های بدون مخزن معمولا یک مشکل بزرگ دارند و آن این است. که بطور ناگهانی آب سرد شده و تشخیص علت خاموش شدن شمعک آبگرمکن نیز گاها برای افراد دردسرساز می شود. اما در پکیج دیواری این مورد پیش نمی آید. این مشکل بیشتر در فصل زمستان دیده شده که همین دلیلی بر ارجحیت پکیج های دیواری بر انواع آبگرمکن مخزنی خصوصا در مناطق سردسیر است. برخی مواقع این مشکل با بررسی و تنظیم شعله آبگرمکن برطرف می شود.
  4. اگر در منطقه‌ای که زندگی می کنید با قطعی برق بطور مکرر روبه رو هستید. استفاده از آبگرمکن بجای پکیج بیشتر به شما توصیه می شود، زیرا پکیج های دیواری کاملا از برق استفاده می کنند.
  5. یک نکته مهم که در هر دو این وسیله ها وجود دارد این است که باعث می شوند که محیط شما خشک شده و هوای آن سنگین شود که این شرایط برای کودکان ممکن است خطرناک شود. بهتر است هر از گاهی پنجره ها را باز نماید تا در محیط هوا رد و بدل شود.
  6. در نهایت اگر می‌خواهید که یک پکیج با عمر طولانی و دوام بالا داشته باشید، بهتر است به دلیل رسوب گذاری املاح موجود در آب، بصورت دوره ای آن را سرویس کنید و به فکر رسوب گیر پکیج باشید.
  7. در مکان‌هایی که آب مصرفی با املاح زیادی همراه است وضعیت لوله کشی آبگرمکن دیواری باید بطور مداوم بررسی گردد. نصب رسوب گیر آبگرمکن و انجام اقداماتی مثل رسوب زدایی آبگرمکن دیواری از جمله مواردی است که با راه اندازی این مبدل حرارتی باید بصورت دوره‌ ای صورت بگیرد.

راهنمای انتخاب و خرید آبگرمکن بوتان

متراژ واحد

شاید در مرحله اول به نظر بیاید که متراژ واحد شما به نوع آبگرمکن انتخابی شما ارتباطی ندارد اما باید بدانید که نصب آبگرمکن دیواری محفظه احتراق باز که بیشتر شامل آبگرمکن دیواری بوتان می شود طبق مبحث 17 مقرارت ساختمان در متراژ های زیر 60 متر ممنوع می باشد. پس اگر متراژ واحدشما کمتر از 60 متر مربع است تنها می توانید از آبگرمکن دیواری محفظه احتراق بسته استفاده کنید که آبگرمکن بوتان B5418Rsi می باشد. البته لازم به ذکر است که این دستگاه به دلیل وجود دودکش مخصوص دوجداره، دودکش آن تنها باد از پنجره خارج شود تا بتواند اکسیژن کافی را برای احتراق آبگرمکن دیواری تامین کند.

اگر متراژ واحد شما بالاتر از 60 متر می باشد به ادامه مقاله توجه نمایید.

خرید-آبگرمکن-بوتان
خرید آبگرمکن بوتان

طبقه واحد

مورد بعدی که در انتخاب آبگرمکن دیواری بوتان تاثیر گذار است طبقه وقوع ساختمان می باشد. اگر واحد شما در طبقه آخرساختمان واقع شده است به علت ارتفاع کم دودکش شما ( ارتفاع کمتراز 4 متر) باید حتما از آبگرمکن های فن دار استفاده کنید. آبگرمکن دیواری فن دار به علت فنی که دارد در مکان هایی که دودکش مکش مناسبی ندارد کمک به خروج محصولات احتراق میکند. اگر واحد شما این شرایط را دارد. برای متراژهای  بین 60 الی 130 متر مربع آبگرمکن بوتان B3315IF و متراژهای بالای 130 متر مربع آبگرمکن بوتان B3318IF مناسب می باشد.

نوع دودکش واحد

اگر در واحد شما دودکش رو کار است یا به عبارتی دیگر از پنجره یا دیواربه سمت بیرون خارج شده است به دلیل اینکه این نوع دودکش مکشی نخواهدداشت حتما باید از آبگرمکن دیواری فن دار استفاده کنید.

اگر واحدشما دودکش توی کار تا پشت بام دارد به ادامه مقاله توجه نمایید.

سایز دودکش واحد

اگر واحد شما دارای دودکش تو کار تا پشت بام می باشد سایز این دودکش تعیین کننده نوع آبگرمکن دیواری انتخابی شما می باشد. در کل دودکش های توکار در دو سایز 10 سانتی متری و 15 سانتی متری می باشد. به عبارت دیگر قطر دودکش داخل کار این ابعاد می باشد. برای اینکه بهتر بتوانیم  منظورمان را برسانیم دودکش های سایز دودکش بخاری 10 سانتی متری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه