نکات مهم در مورد خرید پکیج دیواری

نکات مهم انتخاب انواع پکیج

به طور کلی پکیج دیواری و زمینی دستگاهی است که (به جای موتورخانه مرکزی) قادر به تأمین همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ برای هریک از واحدهای آپارتمان (یا ویلاها) بوده و به آسانی به جای یک کابینت دیواری یا زمینی نصب می شود. و علاوه بر بازدهی انرژی بالاتر و مصرف سوخت کمتر (نسبت به موتور خانه مرکزی) موجب حذف لوله کشی های گسترده در ساختمان و نیز مستقل شدن هر یک از واحدها از نظر گرمایش و تامین آب گرم مصرفی می گردد.  پكيج های گرمایشی از نظر نحوه قرار گرفتن و نصب به دو مدل پکیج دیواری و پکیج زمینی تقسیم می شوند.

پکیج‌ دیواری ترکیبی یا مخزن دار

در مدل پکیج‌ ترکیبی آب مستقیم وارد پکیج و گرم می‌ شود. سپس در مدار تامین آب گرم، جریان پیدا می‌ کند. اما در پکیج‌ های مخزن دار آب گرم در مخزن جهت استفاده ذخیره می‌ شود. اما بیشتر از پکیج‌ های دیواری ترکیبی به علت کارایی، اشغال فضای کمتر و عمرطولانی‌تر استفاده می‌ شود.

پکیج های مانیتور دار

در پکیج‌ های مانیتور دار از سنسور های کنترل عملکرد پکیج استفاده شده است هرگاه این سنسورها متوجه عدم عملکرد صحیح پکیج شوند، به بررسی قطعات پرداخته و مشکل به وجود آمده در هر قطعه را با کد خطایی خاص روی مانیتور به نماش می‌ گذارند. با توجه به این کدها شما با مراجعه به دفترچه راهنمای پکیج می‌ توانید متوجه مشکل شده و آن را رفع نمایید. و یا با یک کارشناس سرویس و تعمیر پکیج تماس بگیرید.

انتخاب ظرفیت پکیج با توجه به متراژ ساختمان

از جمله نکاتی که در انتخاب پکیج دیواری مناسب وجود دارد این می باشد. که باید طبق ظرفیت و متراژ ساختمان انتخاب نمایید. ظرفیت هر پکیج میزان گرمایی است که تولید می‌ کند. اگر ظرفیت با توجه به متراژ خانه شما کم باشد آب گرم و گرمایش واحد شما تامین نمی‌شود. و اگر بیشتر از میزان مورد احتیاج باشد هزینه اضافی‌ برای خرید آن پرداخته‌ کرده اید.

برای اینکه ظرفیت پکیج مناسب برای خانه خود را محاسبه نمایید بایستی متراژ ساختمان را در ۱۵۰ کیلوکالری ضرب کنید. و عدد بدست آمده را بر ۸۶۰ (۱ کیلو وات معادل ۸۶۰ کیلو کالری است) تقسیم نمایید تا ظرفیت را برحسب کیلو وات بدست بیاورید.

به عنوان مثال اگر متراژ خانه شما ۹۰ متر مربع است، باید این عدد را در ۱۵۰ ضرب کنید. که عدد ۱۳۵۰۰ بدست خواهد آمد. در نهایت عدد ۱۳۵۰۰ را بر ۸۶۰ تقسیم کنید که عدد ۱۵.۶۹ به دست می‌ آید.

نکات-مهم-در-مورد-خرید-پکیج-دیواری

ابعاد پکیج استاندارد یک پکیج چه فضایی را اشغال می‌ کند؟

در حقیقت هر دستگاه پکیج با توجه به ظرفیتی که دارد ابعادش فرق دارد. هر چه ظرفیت پکیج بیشتر باشد، ابعاد بزرگتری داشته و فضای بیشتری اشغال خواهد نمود. اما یک پکیج دیواری، فضایی به اندازه یک کابینت دارد. شما به راحتی قادر هستید پکیج را در بین کابینت‌های آشپزخانه و یا در گوشه‌ای از تراس خانه نصب کنید. (ارتفاع پکیج‌ ها اغلب ۸۰-۷۰ سانتی متر و عرضشان ۴۰-۵۰ است.)

منبع سوختی پکیج

یکی از مواردی که در انتخاب پکیج دیواری مناسب مهم می باشد نوع سوخت و انرژی مصرفی پکیج است. پکیج‌ های گرمایشی طبق سوخت مصرفی نیز در انواع پکیج گازی، پکیج گازوئیلی و پکیج برقی گروه‌ بندی می‌ شوند.

  • پکیج گازی که در دو نوع دیواری و زمینی وجود دارد و بدون صدا کار می‌ کند.
  • پکیج گازوئیلی و پکیج دوگانه سوز، از نظر نصب در دسته‌ی زمینی قرار می‌ گیرند. این پکیج‌ ها را می‌ توان در موتورخانه یا انباری بیرون از واحد مسکونی نصب کرد.
  • پکیج برقی هم در دو دسته دیواری و زمینی قابل نصب‌ می باشند و سر و‌ صدایی ندارد.

مزایای استفاده از پكيج دیواری

  • استقلال كامل هر واحد مسكونی
  • عدم اشغال فضاي مفيد
  • سهولت در نصب، راه اندازي، سرويس و نگهداری
  • در دسترس بودن پكيج شوفاژديواري و امكان كنترل سيستم در داخل ساختمان
  • ايمني بسيار بالا (بدلیل و جود سنسورهاي آب گرم مصرفي و شوفاژ و سنسور دود)
  • تنظيم دما به ميزان دلخواه
  • مصرف بهينه سوخت گاز، راندمان احتراق و تبادل حرارت بالا و در نتیجه کاهش هزینه گاز مصرفی
  • كاركرد آرام و بدون صدا

معایب پكيج دیواری

  • عمر کمتر این سیستم نسبت به موتورخانه
  • اشغال فضای داخل واحد
  • کارایی کمتر در متراژهای بالای ۳۰۰ متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه